fredag 30 december 2011

Nyårslöften

Kommer ni ihåg att jag nämnde att jag hade några nyårslöften på gång? Well, nu har jag iaf tagit mig en funderare och fått ner dom spretiga tankarna till två punkter. Jag brukar normalt aldrig avge löften då jag är rädd att göra mig själv besviken (ingen gör mig så besviken som jag själv) men förra året gav jag faktiskt ett för i år som jag nästan lyckats uppfylla. Något som jag är jäkligt stolt över. Därför känner jag mig manad att försöka i år igen, eller ja, nästa år blir det ju. Nytt år, ny start. 


  • Bli mer hälsosam
Jag vill verkligen göra det bästa med den kropp jag tilldelats och jag vill få in helheten. Framöver ska jag prioritera en bra balanserad kost. Bye bye snabbmat och godis flera dagar i veckan (buhu!!), hej mer grönsaker, fullkorn och frukt.  Och detta beror inte enbart på att jag är trött på att vara lönnfet utan också för att jag tror att en bra kost kan hålla inflammationerna i schack. I januari kommer jag nog fortsätta att träna två ggr i veckan då schemat inte tillåter fler ggr, men sen ska det ökas upp till 3-4 ggr i veckan om kroppen håller för'et. Konditionspass ska varvas med styrketräning, såsom Crosstraining, Shape och Sats Core Puls. På hemmaplan ska jag även försöka köra igång med min pilates-dvd 2-3 ggr i veckan. Palla vara flubbig mer. Men en annan sak som också är viktig och som jag ska prioritera är SÖMN. Jag har ju som bekant haft problem med sömnen under en längre tid. Så framöver väntar tidigare kvällar. Jag får helt enkelt stänga av datorn och mobilen tills jag vänjer mig. Kroppen behöver ju återhämta sig från all träning jag ska ge mig på och alla mår alltid bra av rejäl skönhetssömn.


  • Våga utmana mig själv
Damn, sluta fundera över saker och ting och bara gör det! Vad är det värsta som kan hända, egentligen? Visst är det bra att vara försiktig ibland men ärligt talat, hur kul är det? Jag ska jobba emot känslan av att vilja gömma mig när förändringar och nya situationer uppstår. Vilket är lättare sagt än gjort när man är en neurotisk trygghetsknarkare.

Summa summarum: Man kanske skulle ta och lägga på sig ett storhetsvansinne och bli mer som Kanye helt enkelt. Fan vad livet skulle leka då!




Som ni ser så skiljer sig mina löften inte mycket från vad alla andra hoppfulla dårar avger mellan fyrverkerierna, champagnesippandet, kindpussarna och cigarettblåsten. Nu hoppas jag att nästa år kommer kicka de föregående fyra årens rumpa för maaan vad jag är redo för allt bra som kan komma att hända! 2012, luftslottens år kanske? Skitsamma isåfall. Mina palats ska bli enorma.


Vad är era löften? Och vad har ni för förhoppningar inför 2012?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar