torsdag 29 december 2011

Keep smiling, keep shining

Jag har blivit så jävla blödig på sista tiden. Jag kollade knappt fem minuter på ett brittiskt dokumentärprogram som handlade om en matmissbrukare som opererade magsäcken och till slut dog av självsvält. När mamman ba "hon var min bästa vän i 41 år och jag kommer sakna henne" och de visar ett hemmavideoklipp på den numera döda dottern leende i poolen så ja, nog fan kan ni räkna med att jag grinade. Det här är en katastrof för jag brukade vara en riktig tuffing som aldrig bölade till filmer om det inte var riktigt, riktigt sorgligt (eller djur inblandade) och nu kan jag inte ens se en reklamfilm utan att lipa. WTF man. Jag skyller på åldern.

Hej trött, eländig chei!
Dessutom går jag runt med en förkylning som vägrar att bryta ut och det gör mig trött, snorig och ännu kinkigare. Allt jag vill är att sova och bli lämnad ifred ett tag. Jag har av den anledningen inte tränat på hela veckan heller och det gör att jag går runt och oroar mig för att jag ska bli (ännu mer) ofit och tjock. Men jag pallar verkligen inte. Min kropp skriker efter vila. Chansen att jag kommer upp klockan sex i morgon så jag hinner med att gå ett spinning-och corepass innan jobbet är obefintlig. Så om jag inte släpar min slappa röv till gymmet nästa vecka så får ni dra mig dit i öronen, oki? Jag ger er min tillåtelse att bli fysiska då. 


Bara en dag kvar på jobbet, sen väntar tre dagars välbehövlig vila. Orka vara neggo liksom. Bara att klistra på smilet och köra på.


Update:
The Terminal på Kanal 5. Tom Hanks springer runt som en dåre och samlar vagnar för att få in pengar så han kan köpa mat på Burger King... och jag blir alldeles tårögd??? *stänger av TV:n*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar