fredag 16 december 2011

Jag är din grisrobot

Äntligen helg!
Nu går jag i ide. Jag pallar verkligen inte mer. Den här veckan har varit riktigt tung rent arbetsmässig. Har varit så snorig och känt mig hängig och febrig men jag har pallrat mig till jobbet ändå. Men det har varit alldeles för långa dagar känner jag nu. Min kropp värker och huvudet är i off-mode. 


I kväll tänkte jag festa till det med chips, cola och nåt gottigt framför datorn. Orka vara ball när du är så utsugen på all energi. Då vill du bara få ligga i soffan och stirra rakt fram, amen. Jag gick in på konsum med mycket trötta ben och det slutade med att jag slängde upp följande på rullbandet: en påse chips, en 33 cl cola, en 50 cl cola, tre dubbelbitar och en påse Haribo's sura nappar.
...
Jag VET!!! 
Men till mitt försvar så vill jag bara hävda att singlar diskrimineras i mataffärer. Allt ska vara fucking jumbo-size! Du kan inte köpa en handfull chips, som jag är sugen på nu, så då får du köpa familjepåsen. Du vill ha lite mer cola än 50 cl då du blir törstig av chips men du vill inte köpa en 1,5-liters för den delen heller. Jag hatar verkligen avslagen cola så då tyckte jag att  en burk och en flaska var en bra lösning. Då behöver man inte dricka allt på en gång heller. Vad gäller godiset så kan jag bara säga att jag led av fruktansvärd beslutsångest. Jag ville både ha choklad och gelégodis, men det fanns inget gott bland lösgodiset. Hence, jag fick göra en egen kompott. Plus att jag som vanligt föll för deras dubbelbitars-erbjudande: köp 3 för 18 kr. Dessutom tyckte jag att jag var lite proaktiv för om jag inte kommer upp ur sängen i morgon (med tanke på hur vissen jag känner mig nu) så vill jag gärna ha något att leva på över helgen. Eh, just det.


Allt det här hann jag tänka under tiden som den unga kassörskan scannade in allt i kassan och tittade på mig med dömande blick. Jag försökte se så sjuk ut som möjligt.




Så nu ska den här lilla grisen titta på American Horror Story. Näst sista avsnittet, buhu!
Vad har ni för er ikväll?


/Tjock tjej

1 kommentar:

  1. När jag läste vad du lagt upp på rullbandet så blev jag så avundsjuk! Jag vill oxå ha! Men allt är stängt och det blev ingen träning, ingen godis och framför allt ingen COCA COLA! Jag döööööööööÖÖÖÖÖÖR!!

    SvaraRadera