måndag 12 december 2011

Svart under ögonen, svart i själen

Jag kommer börja gråta vilken sekund som helst. Jag har knappt sovit fem timmar i natt och är så trött av ackumulerad sömnbrist att jag knappt kan tänka en enda sammanhängande tanke. Skulle egentligen varit ledig men idag hade vi morgonmöte på jobbet så jag var tvungen att vara där i tre timmar. Skyndade mig med tåget därifrån för att hinna med bussen som ska ta mig till hemstaden där jag ska övningsköra kvart i tre och jag tänkte att då skulle jag hinna äta lunch innan dess. Kommer till östra station och upptäcker att jag glömt plånboken på jobbet. Så nu måste jag vända tillbaka och sen stressa iväg och övningsköra fast jag ser i kors och huvudet börjar värka. Det är alldeles för sent för att avboka den körlektionen nu. Just nu är jag så jävla arg på allt och vill bara skrika och sparka på något tills jag faller ihop av utmattning så jag ÄNTLIGEN sover nån jävla gång. Jag hatar allt med den här måndagen hittills.


Update
Dagens körlektioner bestod av att jag fick prova att vända vid lämpligt ställe på landsväg, parkera, backa och lite stadskörning. Jag behöll flytet från den senaste lektionen jag hade med min körlärare. Det slog mig då att jag inom en inte alltför avlägsen framtid kommer ha körkort. Jag kommer köra själv, utan nån som säger åt mig vad jag ska göra, utan övningskörningsskylten. För jag kommer kunna allt det här så pass att jag kan klara mig på egen hand. Lilla jag! Som för ett år sedan ville kräkas av tanken på att köra bil. Som höll på att ge en kärring spel idag för hon skulle backa ur sin parkeringsruta samtidigt som jag skulle in i min. Vi höll på köra in i varandra samtidigt som det kom andra bilar som också skulle in i det lilla parkeringsområdet och ungdomar som ställde sig i min p-ruta och betraktade hela spektaklet. Det är ju heeelt sick!


Förresten, jag är lite snällare nu. Jag fick sova en halvtimme på bussen och sen gick lektionen så pass bra (trots lilla tanten som glömt bort hur det är att vara nybörjare) att det hjälpte humöret något. Nu väntar ett träningspass med Gaby där Dance Aerobics står på schemat. Vi får se hur länge jag står pall med tanke på att jag är Miss Två Vänsterfötter. Men träna är bra för då kommer jag vara helt död när jag kommer hem och kan då förhoppningsvis sova hela natten utan avbrott och snälla gode Gud, utan några som helst drömmar.
Håll tummarna nu! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar