torsdag 15 december 2011

111215

Idag fick jag en bra start på dagen efter att ha pratar på telefon med min läkare. Äntligen positiva besked! Mitt Hb-värde har stigit ganska rejält, från 90 till 112. Så högt värde var det längesen jag hade. De vita blodkropparna har ökat och snabbsänkan är nere på 3, vilket är ett normalvärde. Vad gäller blodsockret så låg det på 3,8. Ett normalvärde ska ligga mellan 4,0-6,0 mmol/l fastande, så ingen risk för diabetes här inte! Sen ska jag få göra ett uppehåll på Plaquenilet i två månader och kortisonet ska ner till 30 mg till nästa telefontid om ca tre-fyra veckor. Fortfarande alldeles för mkt kortison men samtidigt bör jag inte göra ngn drastisk nedtrappning heller, nu när allt ser så stabilt ut. Härnäst väntar ett nytt samtal från sjukhuset så vi kan boka in en tid för njurbiopsin. Nu håller vi tummarna för att utvecklingen fortsätter på samma vis framöver. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar