lördag 17 december 2011

Rockin' around the christmas tree

Nu har julstämningen nått mitt hem! Igår slog jag in alla paket i fint papper och en massa snören, pyntet kom upp idag och när jag la sista handen på ljuset så började det snöa utomhus. Är det bara jag som fortfarande känner att jag leker hus när jag pyntar och har mig? Jag är ju inte alls huslig av mig och när jag pyntade minigranen så kändes det som om det var på låtsas. Julpynt är ju sånt som vuxna ägnar sig åt och det är ju inte jag, fast jag snart är 30. Shit.

Julbock, check.

Julgardiner hörni!

Den här sitter i sovrumsfönsret. Staken polar med lille tomten.

Minigran. Komplett med en massa sladdar och förvaringslåda i bakgrunden.


Idag fick jag även upp min underbart fina maskrosblommelampa som jag fick när jag fyllde år  (i maj) med lite hjälp från plastpapi. Jag är en jävla latmask och el-analfabet, jag vet, men nu är den i allafall uppe och jag älskar den hur mycket som helst. 



Förresten, ni måste få se mina fina koppar jag köpte för ett tag sedan. Jag ville ju ha dom hjärtformade kopparna från Village men de har ju varit slut varje gång jag varit och kikat. Men sen gick jag förbi en inredningsbutik i min gamla hemstad där de hade utförsäljning och då kom jag hem med dessa.



 Åh! <3<3<3
Nu ska jag ut i regnslasket som snön ganska snabbt övergick i och handla lite mat inför kvällens knytisjulbord med vännerna. Jag har ju jobbat hårt på stämningen idag så jag hoppas energin är med mig i kväll. Sen blir det att koka lite ägg och annat och lyssna på She & Him's julskiva för den ultimata indiejulkänslan.

1 kommentar:

  1. Vad fint! Superfina koppar jue, nu är det bara att bjuda på en afternoon tea party med tillhörande scones på kakfatet :)

    SvaraRadera