lördag 3 december 2011

Fashioncrisis

Jag genomlider en rejäl garderobskris just nu. Jag hatar i stort sett vartenda plagg därinne!! Allt är fult, tråkigt och gammalt. Det mesta är dessutom urtvättat, nopprigt, för litet och formlöst. Det blir ju så när man mest handlar hos lågpriskedjorna. Inget där stämmer överens med hur jag skulle VILJA se ut. Ikväll ska jag på julbord med jobbet och jag insåg igår kväll när jag skulle välja kläder att jag inte har nånting att ha på mig! De som känns som helt ok alternativ (notera att jag skrev ok och inte fab) kan jag inte ha för mina jävla blåmärken på armarna har inte lagt sig än. Palla gå ut och bli utfrågad om hur mkt heroin man skjuter. Just nu känner jag ett akut behov efter... tja, allt egentligen. Jeans, stickade tröjor, byxor, koftor, kjolar, klänningar, träningskläder, toppar av olika slag, festplagg, you name it. Nya smycken, väskor och skor får gärna komma och bosätta sig hos mig också. Men just här och nu önskar jag mig ngt snyggt till ikväll, samtidigt som jag inte vill panikhandla något. Känns som om halva garderoben redan består av såna misstag.


Imorgon kommer det bli en utrensning och uppskrivning av listor på vad jag behöver/ skulle vilja ha. Jag måste få ordning på min stil helt enkelt. Är trött på att gå runt och känna mig ful och tråkig. Ja, jag vet att det mesta sitter i mitt huvud och att det är dumt att lägga ner energi på sånt här men jag svär kompis, min garderob är i akut behov av en make over. Livet blir faktiskt lite roligare när man känner sig fin. Och på tal om att känna sig ful så måste jag ringa min frisör på måndag och boka en tid asap. Mitt hår och jag kommer inte överens numera. Det är så skört att det bryts av på mitten och det är supertunnt, glest och frissigt av alla mediciner. Som spindelväv. Förhoppningsvis kan hon rädda det lilla som återstår. Helst vill jag ju tona det också då jag är desperat efter en förändring men samtidigt så vet jag inte om jag vågar just för att det är så känsligt. Vi får se vad hon säger.


Förlåt för min fulhets-spya. Jag är medveten om att det här kan vara mitt skämmigaste inlägg hittills och att jag med detta knappast har bidragit till att förbättra omvärlden på något sätt. Men nu har jag inte tid att ursäkta mig mer för jag är på väg till jobbet. Jag återkommer senare om vad det blev till ikväll. Förmodligen en svart sopsäck.
Ok, NU får jag fan ge mig! :) BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar