söndag 4 december 2011

What a wicked thing to do to make me dream of you

Jag vet att det är som att sparka in öppna dörrar men det tål att nämnas igen: Chris Isaaks "Wicked Game" kan vara den sexigaste låten nånsin. Musiken i kombination med den svartvita videon på stranden (Helena fucking Christensen!) med nakenkramandet har etsats fast sig i mitt huvud. Det finns ju ett antal covers på den därute och den senaste i raden upptäckte jag i dagarna. Riktigt nice är den. Jag älskar släpiga, lite monotona röster på tjejer. 
 




Hur har er helg varit hittills?
Igår jobbade jag, stressade sedan hem i regnet för att svida om till kvällens julbord med kollegorna. Vi åt på en japansk restaurang där man fick grilla sin mat själv vid bordet och sen sjöng vi oss hesa i ett av deras karaokerum. Chefen var den som trivdes bäst på scen. Hur trevligt som helst. En gäst från ett annat sällskap trodde att vi var ett gäng nyexaminerade sjuksköterskor, vad hon nu menade med det. Sen mötte jag upp några galanta damer och vi gick och dansade en stund på Ambassadeur. Men jag misstänker att jag börjar bli för gammal för hela gå ut och klubba svängen. Det är svettigt, trångt, dyrt och oftast har du bara riktigt roligt när du är riktigt packad. Och jag hatar verkligen behöva säga det här, men oftast är de som hänger där bara barnrumpor. Nej, det får nog börjar bli annat typ av häng för min del känner jag. Kåken kanske?


Nu väntar en snabbdusch för min del och sen ut och promenera i det sista som återstår av dagens sol. Hela dagen är helt öppen för min del  utan några som helst måsten. Lyxen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar