tisdag 13 december 2011

Lucia

Hej stjärtisar! Hoppas ni har haft en mysig morgon med lussebesök och lussebullar. Själv var jag iväg på en obligatorisk blodprovstagning imorse. Jag och sköterskan pratade om mina sömnbesvär och hon sa i princip att det enda alternativet jag hade var att bli sjukskriven, att det inte var någon lösning att medicinera mot detta. Ja men orka. Jag får helt enkelt hålla tummarna för att det snart blir en dramatisk nedtrappning av kortisonet. Sedan åkte jag ner till stan en snabbis och köpte sista julklappen och tittade runt lite inne på Åhléns köksavdelning och drömde mig bort bland tallrikar och färgglada matbredare. Jag känner ett starkt behov av att få starta om. Nytt, friskt, hälsosamt liv, egen bostad att sakta inreda efter eget smak och tycke, nya jobbutmaningar. Den naiva förhoppningen om att hitta någon som får det att pirra i magen. Det är väl säkert för att nyår börjar nalkas. Blir inte alla sugna på något nytt och fräscht då?

Nu var det bara en massa onödigt raljerande från min sida. Här får ni en till grej jag önskar mig i julklapp, som skulle göra sig perfekt i mitt framtida drömliv. Seriöst, det vore verkligen min mest episka julklapp nånsin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar