torsdag 8 december 2011

111208

Idag vaknade jag och kände mig alldeles tung i huvudet trots att jag sovit gott och utan avbrott i åtta timmar. Tricket är väl att gymma innan läggdags. (Ja, jag kom faktiskt iväg till träningen igår kväll. Men mer om det sen.) I morse hade jag feber också, så jag ringde och sjukanmälde mig och somnade sedan om. Vaknade tre timmar senare av ren hunger. Rädslan för magkatarr som jag alltid får när jag slarvar med maten och mediciner tvingade mig att gå upp fast jag lätt hade kunnat sovit vidare. Kroppen har varit kortsluten hela dagen. Dessutom har halsen bråkat, näsan runnit och febern har ännu inte lagt sig. Hoppas det är nåt tillfälligt för jag vill verkligen inte bli sjuk! I och med nya medicinen som ska dämpa immunförsvaret så är jag väldigt infektionskänslig, så bara det är en anledning till att försöka krya på sig. 


Igår hade vi en intressant övning på vårt morgonmöte på jobbet. Vi gick alla runt med lappar på ryggen där vi skulle skriva ned en egenskap om just den personen. Sen skulle vi läsa upp lappen högt för alla. Detta var vad som stod på min. 


Hur kan man inte längta tillbaks till jobbet när man är omgiven av såna sötnosar?

Jag var ju och körde core puls igår och fast jag ville dö emellanåt (kunde knappt göra en armhävning från knäna, skyller på risig dagsform) så gillade jag det. Det är roligt att utmana sig själv, speciellt nu när jag faktiskt ser hur mycket starkare min kropp är i jämförelse med hur den var för ca 13 veckor sedan. Förutom bättre flås och uthållighet så har svullnaderna i mina knäskålar gått ner hur mycket som helst. Hell, jag kan rentav känna knäkotorna. Lyckan! Mina vackra ben börjar bli som de var en gång förr! Har en rejäl träningsvärk i mage, rumpa, lår och armar idag. Älsk på det. Jag ska absolut försöka köra det passet en gång i veckan. Visst är jag stolt över mig själv som gick och tränade igår fast jag verkligen inte ville, men kom nu ihåg att jag främst gör det för min hälsas skull. Jag är så trött på vara sjuk och svag. Jag vill vara stark, frisk och glad och det vet jag att träningen ger mig. Kicken av att kunna ta i lite mer när du tror att du är på väg att kollapsa under träningen är oslagbar. Att man sedan blir snyggare av det är ju en rejäl plus i kanten.


Kommer ni ihåg att jag nämnde att jag var hamburgesugen igår? Well, den hade inte lagt sig idag och eftersom jag är sjukis så fick det bli hemmagjorda burgare med ugnsvärmda pommes till. Så gott, så värt. Och nu sitter jag här och snaskar i mig godis fast halsen gör ont. Med andra ord, jag har inte tid att bli sjuk för då kan jag inte träna och då kan jag absolut inte fortsätta äta såhär gott när andan faller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar