lördag 10 december 2011

B.B-cream

God morgon darlings!
Idag väntar en ny dag på jobbet. Är fortfarande snorig men feberfri och utan halsont so I'm good to go. Jag sitter här med min frukost och tänkte fråga er en sak.
Är det någon av er som har provat på en Blemish Balm-cream, s.k. B.B-cream? Såg att jag hade fått hem ett litet prov från Garnier med Åhléns-utskicket, men då nyansen är helt fel för mig (light liksom) så kan jag inte använda den. Men jag är jättenyfiken! Enligt Garnier så ska deras ha fem positiva effekter. 
Den ska
  • jämna ut hudtonen
  • återfukta
  • korrigera
  • ge lyster
  • ge SPF 15
Just SPF 15 kanske är i lite mesigaste laget men de andra effekterna säger jag inte nej till. Låter ju lite som en tonad dagkräm med primer. Just idag hade jag gärna velat ha den hemma då min hy är ett katastrofområde. Jag tillhör dom som får tonårshy av kortisonet. (Ännu en av anledningarna till att jag hatar det.) Ca 115 kr ska den från Garnier kosta.


Vad säger ni? 
Har ni provat B.B-cream? Vad tyckte ni?
Har ni provat på något märke som är bättre? 


Bild lånad härifrån.

3 kommentarer:

  1. allså jag har typ nåt liknande fast från lumene och den e bäst!

    SvaraRadera
  2. lights som i att den skulle passa pco-nyllet a la Gaby?

    SvaraRadera
  3. Arra: Vad kostade den från Luméne då?

    Gaby: Vet inte, men du kan få den. Det är bara ett pyttetlitet prov. Den finns bara i light och medium här i Sverige. Lägger den i plånboken åt dig :)

    SvaraRadera