söndag 4 september 2011

Show your true colours

Är det någon av er som är hyfsat orienterade inom drömtydning? Jag har kommit i underfund med att jag allt som oftast drömmer om djur och oftast är det katter eller ormar. Som i natt drömde jag att jag satt barnvakt åt någons baby. Barnet sitter i sin babystol i köket och när jag går förbi henne för att klappa henne på huvudet ser jag att det ligger en orm i hennes knä. Paniken! Det värsta med den här drömmen är att jag backar undan istället för att försöka få bort den. Då kommer min mamma in, ser ormen och skriker. Som en normal godhjärtad människa försöker hon få bort den genom att ta tag i svansen på den allt medan den väser och försöker hugga henne. Så vad säger det om mig? Att jag är en fegskit som undviker jobbiga konfrontationer? Eller att jag bara är ologiskt rädd för ormar? Lustigt med tanke på att mamma också är livrädd för dom och ändå försökte hon få bort ormen medan jag stod där som fastfrusen. Vilket som var det en riktigt obehaglig dröm.


En annan sak jag undrar över är varför jag är så seg på att komma igång under mina lediga dagar. Jag vaknade för drygt en timme sedan och jag sitter fortfarande i soffan och äter frukost fast jag har lite saker jag vill hinna göra innan förmiddagens slut. Jag måste bli bättre på att utnyttja min tid helt enkelt. Sluta lägga så mycket energi på onödigt skit. Som det här t.ex. Andra funderingar (och tidsslukare); nyss såg jag en reklam för Doves deoderant. Dom visar upp en kvinnas armhåla som av någon anledning är lite lätt röd, efter rakning skulle jag gissa, och efter ett par dagar med användandet av deras deo så försvinner det röda. Ok, det kan jag gå med på. Men vad jag inte förstår är den lilla inforutan bredvid röda armhålan där det står "konstnärlig dramatisering". Hahahah. Kan någon förklara för det här puckot vad som menas med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar