lördag 17 september 2011

Saturday

Idag åkte jag till centralen för att möta upp min bror som ska vara här på besök i två veckor. Tillsammans åkte vi sedan till mamma där vi blev bortskämda med god mat och en massa prat. Det var verkligen välbehövligt, speciellt efter de senaste dagarna då sjukdomen hållt mig stången. Jag blir verkligen ynklig då.


Senare på kvällen åkte vi till stormarknaden för att handla lite gott. (Vi umgås som bäst när mat och dryck är inblandade.) Medan mamma och brorsan är och kollar flingor går jag bort till brödavdelningen. När jag står där alldeles ensam ser jag en råtta som springer förbi. En. Jävla. Råtta. I brödavdelningen. Och inte så liten heller! Behöver jag säga att vi inte kommer handla där på ett tag?


Imorgon är det Chiles nationaldag så därför drack vi lite pisco sour till middagen. Imorgon ska vi äta manjartårta och casuela. Änglakören i min mage. Hur har ni spenderat er lördag?

På bättringsvägen BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

2 kommentarer:

  1. Fina Lellan! Jag avundas dig! Ska kolla upp om det firas någon chile dag här i närheten, tror jag får med min glupsa kille också ;)

    SvaraRadera
  2. Snyggo!!! Ses på fredag! :)

    SvaraRadera