tisdag 20 september 2011

Moving closer, can't breathe

Just nu är jag på väg till Stockholm efter dagens dubbla körlektioner x 2. Min nacke har tagit mycket stryk idag av all backning. Fattar inte att det ska vara så svårt! Framför allt med upprättningar. Insåg imorse att det bara är en månad kvar till halkbanan, sju veckor till teoriprovet och åtta veckor till uppkörningen. Känns riktigt nervöst, men inte omöjligt. Igår var jag helt skakis innan första körlektionen för då hade det gått två veckor sen sist jag körde. Men det gick över förväntan. Trodde på fullaste allvar att jag glömt allt men det mesta satt. Plus att jag åkte med en ny lärare och en annan bil. Ännu fler anledningar att bli nervös. Tur för mig att han var ursnäll och uppmuntrande. Så till nästa vecka ska jag öva mig på ett kastrullock och föreställa mig att jag rattar vid en backning. Jo det ska jag faktiskt för jag blir alltid så osäker åt vilket håll jag ska styra när jag väl sitter där. Sen måste jag hitta en lucka så jag kan gå handledarkursen så jag kan börja köra lite privat med antingen Arra eller mammas man. Annars kommer alla mina pengar försvinna på backningar och fickparkeringar. Till nästa veckas körlektion ska jag dessutom läsa på lite extra om högerregeln. Måste läsa mer teori i överlag, har faktiskt inte ens öppnat teoriboken sen intensivkursen. Illa.


Är helt slut men jag ska inte hem ännu. Jag ska faktiskt bege mig till gymmet och röra lite fläsket på rullbandet. Hinner tyvärr inte med något danspass idag så jag får köra på egen hand. Hoppas de visar hockeymatchen där. Sen ska jag nog basta lite för min stackars värkande nacke skull.

2 kommentarer: