torsdag 29 september 2011

Go me

Idag är en dag att fira, för idag har det gått exakt fyra veckor sen jag började träna regelbundet på Sats. Kolla bara in beviset nedan.


Stort grattis till mig mao. Jag, Miss Soffpotatis, har svettats, mått illa och dansat mig yr under fyra veckors tid två gånger i veckan. Jag är galet stolt över mig själv. Nu ska det bara upprätthållas i åtta veckor till men det fixar jag. 1/3 avklarad, 2 to go.

Nog om det. Ikväll fick jag för mig att prova på följande till middag/matlåda:

Det är första gången jag gör couscous och det blev riktigt gott! Vet dock inte hur pass GI den är, men jag körde med fullkornscouscous och chorizo istället för frukostkorv. Det blev riktigt smaskigt och det gick snabbt att slänga ihop. Me likie. Men vad jag inte förstår är varför de rekommenderar sweet chili-sås till korvcouscousen med tanke på att det ska vara en GI-rätt? Socker, hallå? Nu fuskade jag dock och sket i dressingen för jag orkade inte göra det. Det fick bli sallad till istället. Är ju som sagt helt slut efter dagens Afro. Finns nog inget pass jag älskar så mycket som det så det är synd att jag bara kan gå den en gång var tredje vecka pga mitt arbetsschema, men det är ju mer än inget alls, eller hur? 


Nu ska den här gamla tanten gå och lägga sig. 
Puss och godnatt allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar