torsdag 15 september 2011

Jag såg en film, en man med pistol

Jag har skrivit en hel del om film på bloggen, vilket jag tycker är ganska lustigt för det känns som om det inte var många månader sedan då jag knappt kunde titta på film (om det inte var på bio) för jag hade stora koncentrationssvårigheter. Numera kan jag titta på en hel film men då gör jag tusen andra saker också. Om filmen är på tv, går jag runt och plockar lite hemma, surfar och lyssnar på musik. ADHD light kanske? Det är därför jag bör se på film på bio eller hemma hos någon annan för då är jag så illa tvungen att koncentrera mig på den. Nu låter det som om att titta på film är ett straff för mig men så är det inte. Jag älskar filmer. Det är bara det att jag också gillar att göra flera saker samtidigt. Just nu visar de Alfred Hitchcocks Spellbound på TCM. TCM är bra för de visar gamla filmer och jag gillar Spellbound som jag sett en gång tidigare. (Blir lite imponerad av Salvador Dalis drömscener.) Men kanske gillar jag Gregory Peck, som är den manlige huvudrollsinnehavaren, allra mest. För mig kommer han alltid vara en symbol för den klassiska gentlemannen á la gamla Hollywood. They don't make them this handsome anymore. Detsamma gäller för kvinnorna. Ingrid Bergman liksom. Så elegant.


Sen ska jag försöka hitta X-men: First Class. Ska försöka hänga med så gott jag kan iaf. Är fortfarande febrig och trött. Men en superhjältefilm som jag ännu inte sett? Skandalen! Måste genast åtgärdas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar