tisdag 23 augusti 2011

Phew!

Så var dag 2 på intensivkursen avklarad. Kortfattat kan jag säga att det är korvstoppning, då vi redan klarat av 3 av 5 teorilektioner som inte alltid säger mig så mycket då jag är en newbie. Emellanåt känns det som att vara tillbaka på franskalektionerna igen. I och med att jag är så pass grön så räcker 22 lektioner som ingår i intensivkursen uppenbarligen inte till, så jag kommer troligen behöva 18 till, dvs totalt 40 lektioner. Hick då det inte är direkt billigt med körlektioner. Men nu när jag redan kommit igång (ja, relativt iaf) så kan jag inte banga. Jag räknade ändå med detta. Så om allt går vägen kan körkortet ligga i mina händer i november. Bortsett från att jag mest känner mig dum hela tiden så har jag ändå lyckats styra runt några varv, växla både upp och ned samt stanna bilen utan tvärnit, som jag gjorde igår. Plus att jag minimerade kärringhoppen rejält idag. Det går framåt alltså. Hell, jag kör för fan! Jag! Utan att krocka! Galet ju.
Imorgon väntar enbart teori hela dagen. Jag hoppas jag inte tappar flytet med körningen tills torsdag.

Det var körningen det. Annat då?
Min kropp börjar böka lite igen. Mina fingrar är rejält morgonstela nästan dagligen och min vänstra armbåge är svullen. Lite oroad är jag ändå. På fredag har jag telefontid med min läkare och då får vi se om testerna jag tog idag visar tecken på ökad inflammation, hur mina HB- värden ser ut och vilka åtgärder vi ska ta till då. För att återgå till körningen; idag skulle jag blåsa i alkometaren för att låsa upp alkolåset på lärarens bil och jag klarade det inte! Min lungkapacitet är ett skämt! Så jag MÅSTE verkligen komma igång med tränandet rejält efter dessa två veckor för shit vad jag skämdes. Nu har det ändå gått ett tag sen lungsäcksinflammationen så det borde vara lungan (hehe) att köra lite hårdare framöver. Förutom att jag måste få upp min kondis så kommer jag med största sannolikhet lägga på mig 5 kilo under dessa två veckor. Jag äter hela bleeping tiden för att jag är så nervös och det är alltid godis som slinker ner. Men just nu orkar jag inte bry mig. Jag är verkligen helt slut! Ett problem i taget mina kära vänner, ett problem i taget. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar