söndag 14 augusti 2011

Lördagen i lite bilder


Knatade runt lite i city på jakt efter något fint att ha på mig till kvällen. Slank in på Vila och provade den här tunikan. Det blev inget köp eftersom jag som sagt har taskigt med pengar. Men jag går fortfarande och tänker på den såhär i efterhands. Något att slå till på till löningen kanske? Men det blev budgetköp i form utav örhängen och en svart hatt. Accessoarer lyfter fram även dom tråkigaste gamla kläderna.


Jag och Gaby drog sedan hem till Marléne och drack vin och åt hennes underbart goda guacamole tillsammans med favodoritosarna. 


Njöt av en av dom sista sommarvarma kvällarna ute på balkongen. Kung Måns med lazerbeam-ögon hade det bra på sin dyna, vi andra fick nöja oss med hopfällbara säten.


Sen skulle dom obligatoriska toalettbilderna avverkas. Puss!


Efter det drog vi ut och hamnade på Ett ställe. Eh. Vi är nog lite för gamla för det. Men trots det dansade vi häcken av oss och hade kul ändå. Dessutom frågade taxichaffisen mig om jag passade på att ha kul på min sista helg innan gymnasiet började igen. Lyckan.
Nu ska jag titta på Jane Eyre igen. Älskar kostymdramor. Imorgon blir det att gå tillbaka till vardagen och jobb igen. Det har varit riktigt skönt att få vara ledig i en vecka och bara tokslappa som jag har gjort. Imorgon måste jag också ringa min frisör och boka in en tid för klippning. Mitt hår är en katastrof just nu.

3 kommentarer: