tisdag 16 augusti 2011

Arts & crafts

Idag fick jag för mig att plocka upp papper och penna och teckna lite. Bara lite sådär random efter flera år. Resultatet blev följande:



Rätt fin om ni frågar mig. (Därför jag lägger upp den på bloggen, annars brukar de åka direkt i sopen när jag inte känner mig nöjd.) Men det är också allt jag kan. Teckna tjejansikten alltså. Försökte rita kroppar och framför allt händer men det sket sig direkt. Men jag är rätt nöjd ändå för att inte ha ritat på en väldans massa år. Frågan är bara vad man ska göra med det. Hur går man vidare. Var hittar jag inspiration? Går en kurs kanske? 

Eller så bara skiter man i det och är nöjd med att kunna rita ett hyfsat fejs för sin egen höga nöjes skull. Även om jag väckte en liten låga till liv och började längta lite efter bra material att jobba med. Som på den gamla goda tiden när man bodde hemma hos mamma.

5 kommentarer:

  1. vi designar kläder! skitfin bild!! gå en kurs, för inspiration kanske?

    SvaraRadera
  2. oj! vad fin jag visste inte att du kunde rita hehe eller tyckte om att rita du kanske kan gå på en kurs för att få lite att jobba med/ insperation :P

    SvaraRadera
  3. SUPER FIN!!!!!! :) Go you!! be creative, play with it! Oavsett vad så är det alltid bra med en hobby om inte annat, rita mer och du kommer säkerligen hitta inspiration. Eller försök rita känslor och se vad som kommer fram på pappret. Kanske kan hjälpa på massa sätt?! :)

    SvaraRadera
  4. Gud va fiiiin! :D varför har inte jag fått veta att du skaffat ny blogg?? jag har ju missat detta helt.. håll uppe ditt ritande, du är grym! puss!

    SvaraRadera
  5. Lellan...shit jag har nog inte sett dig rita nåt på minst 16 år!!!! Du äär ju hur duktig somhelst! Lellan kan inte du designa lite kläder? Typ coola linnen o sånt, typ som KANDEE....
    PRETTY PLEASEEEEE?????!!!!

    SvaraRadera