söndag 7 augusti 2011

När livet tar en ny vändning

– Jag blev tvungen att bearbeta många starka känslor och det har stärkt och utvecklat mig. På många sätt kan jag inte ens definiera vem jag var innan det hände. Att gå igenom något sådant kan lära en mycket om en själv och om livet. Och även om jag fortfarande kan känna mig lite bitter ibland, är jag också tacksam för de insikter jag fått, att jag får vara frisk och kan leva ut mina drömmar. (....) Att bli sjuk innebär en stor sorg och att jag stundtals är rädd att jag ska bli dålig igen."


Ane Brun om sin SLE i dagens DN. När jag läste det fick jag som en klump i halsen för jag känner igen mig så väl. Speciellt nu när jag fått uppleva en sommar där jag varit stort sett frisk, bortsett från proppen i benet. 


Läs intervjun i sin helhet här, där hon även pratar om sitt politiska engagemang och om sin musik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar