lördag 20 augusti 2011

110820

Godmorgon!
Snart väntar en ny dag på jobbet, så jag sitter här och äter frukosten i soffan (som vanligt) med tvn på. Just nu visar de Den oändliga historien på sexan. För en stund sen dog hästen i den där gyttjan. Det kan vara bland det sorgligaste jag vet, när djur dör i filmer. (Även om den här hästen i fråga var lite emo då den typ ville dö i gyttjan.) Det är rentav värre än när äldre människor och barn dör. Barnskådisar suger oftast ändå så, så för min del får de gärna dö tidigt i filmer. Men djur är ju oskyldiga. Kolla bara in deras ögon liksom! Jag lider varje gång en häst välter omkull i en sablans krigsfilm eller vad det nu kan vara. Fast jag inte ens är en hästfantast i vanliga fall.




Men nog om det. Jag har lite annat i huvudet som gör mig så väldigt rastlös. Jag tror att lösningen på mina s.k. problem är pengar. Ja, den universala räddningen. Men ärligt talat skulle det göra livet så mycket lättare om man hade lite extra kosing på banken. Å andra sidan är jag expert på att måla upp värsta tänkbara scenario när inget skett ännu. Så får försöka slå bort dom här tankarna och ta problemen när de kommer. Lämna dom åt Gud helt enkelt.
Nej, om man skulle ta och göra sig i ordning då. Ha en bra lördag allihop!


(Den här bilden lånade jag härifrån. Hoppas Gaby tycker den är lika kul som jag ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar