onsdag 23 november 2011

Matchy colours 3

Igår skulle jag ta nya prover för att kolla hur jag reagerar på Cellceptet. Sköterskan ville pratas vid lite för att lära känna mig och lyckades ganska snart få mig att gråta. Hon ba: "Man är ju väldigt skör för att man inte förstår vad som händer." Hear, hear. Sen ville hon vara lite extra snäll när jag ynkligt visade henne min misshandlade vänsterarm och sa att vi kunde ta den andra armen istället, fast den är en tricky motherfucker att ta blod från. Vilket jag påpekade för henne. "Nej men det är bara bra att hitta andra ställen att ta blod från." Här har ni resultatet efter att ha blivit stucken på två ställen med butterflynål, dvs bebisnålen. Det krävdes ju två då det första sticket misslyckades.




Alltså, jag brukar inte klaga över att ta blodprover då jag är ganska härdad numera, men aaaj??? Ser ni förresten hur jag har matchat blåmärkena med mitt nya blåa nagellack från Maybelline MNY? Nej, såklart ni inte gör för allt ni ser är min sjukt håriga arm. AAARGH, jävla gorilla liksom!
Men aja, orka.
Om inte annat så illustrerar mina armar jävligt bra hur jag känner mig både inuti och utanpå, mörbultad och blå. Imorgon är det dags för ett nytt PK-prov och jag hoppas verkligen att det blir ett stick i fingret, annars kommer lila vara min nya hudfärg framöver. Jag är ju redan en god bit på väg.


Så, nu lägger jag ner morbiditeterna för ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar