fredag 7 oktober 2011

Orkar inte rubba


Idag kom ju hösten på riktigt med både kyla och regn, så därför invigdes nya Monki-halsduken. Älskar stora halsdukar att drunkna i.

Jag känner verkligen att jag har sovit alldeles för lite den här veckan och varit uppe alldeles för mycket i varv. Det har varit en del på jobbet men idag nådde det sitt crescendo, tack och lov. Ska jobba imorgon också men är redan helt färdig. Det ska bli så skönt att få vakna av sig självt på söndag, utan nån jäkla väckarklocka som väcker en från ens spännande drömmar. I natt drömde jag att jag kärat ner mig i en skådis jag såg snabbt i en film förra veckan som jag sedan zappade förbi. Sjukt att han fanns kvar där i mitt undermedvetna. Och på tal om skådisar så hade vi en hälsocoach idag på jobbet som höll i ett litet morgonmöte. Han påminde lite om Orlando Bloom konstaterade jag och en annan kollega och fnittrade som små skolflickor när han drog något skämt.

Efter jobbet idag åkte jag och träffade min fina kusin Jesse som är här på besök och sedan träffades vi ett litet gäng och åt på Indian Garden på söder. Jag beställde min gamla vanliga, chicken tikka masala. God mat tillsammans med goda vänner man inte träffar så ofta = bättre fredagsmys går inte att få.

      

Resten av gänget drog sedan vidare för lite öl medan jag åkte hem för jag höll på att somna efter maten. Nu ska jag lägga mig och förhoppningsvis återuppta min dröm från igår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar