onsdag 5 oktober 2011

Kejsarens nya kläder

Ibland önskar jag att jag vore bättre på att uttrycka mig. När jag var yngre älskade jag att skriva uppsatser och noveller men ju äldre jag blev, desto mindre ägnade jag tid åt det. Precis som med ritandet. Jag önskar att jag vore mer verbal och mer allmänbildad för jag vill ju så gärna hänga med i debatter. Istället sitter jag där och lyssnar på vad andra har att säga. Men det är sån jag är antar jag. Jag betraktar och begrundar. Därför blir jag lika glad när andra människor hittar orden åt mig. Som Natalia Kazmierska som har skrivit en klockren artikel i dagens Aftonbladet. Precis så kan jag känna att det är med dagens mode, allt ska sättas in i så stora sammanhang och göras märkvärdigare än vad det faktiskt är. När allt kommer omkring handlar det ju ändå bara om ett stycke tyg som ska täcka kroppen.


Läs artikeln här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar