tisdag 25 oktober 2011

I could feel my eyes turning into dust

Det finns så mycket bra skit därute som lätt glöms bort för att livet kommer emellan och tiden inte räcker till. Nu tänker jag främst på tv-serier och filmer. Jag har ju snackat ett tag om att börja följa Game of thrones så jag kanske förstår hypen kring den som var i början av året men just nu har jag fullt upp med att uppdatera mig i första säsongen av Akward. Bara fyra avsnitt kvar nu. Vad gäller film så lyckas jag alltid glömma vad det är jag vill se när det väl är dags. Så här är en reminder som jag råkade snubbla över:




Som ni kanske märker har jag fått dille för romantiska filmer. (Och som alltid då, denne underbare Ryan Gosling.) Jag var ju och såg En dag tillsammans med Gaby i fredags. Lyckades hålla tillbaka tårarna nästan till slutet, sen brast det. Som väntat var det en riktigt småmysig film. En stark trea som nästan är framme vid fyra får den av mig, lätt!


Snygga människor som chillar på stranden.
Iallafall, nu har jag ju visserligen tid över att börja kolla på Blue Valentine, men jag behöver seriöst lägga mig. Har i princip gjort alla mina duties för dagen och nu är jag fullständigt urlakad. Det blev visst ingen vila på min lediga dag. Så nu ska tvätten bara sorteras in, tänderna borstas och sen är det godnatt världen. Jag skiter i att fixa matlåda, pallar inte att vara duktig längre. Och som rubben antyder kommer jag sova med Hope Sandovals ljuva stämma i bakgrunden. Gör det ni med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar