torsdag 20 oktober 2011

Go me!

Idag var en spännande dag för mig för jag spenderade halva dagen på, pampampam, halkbanan! Jag har ju varit oresonligt nervös inför det men nu när jag har det avklarat så förstår jag verkligen varför folk tycker det är kul och att man ska prova på att gasa som fan.
Men det första läraren sa är att "den här kursen ska ligga i slutskedet av er utbildning, så i teorin innebär det att ni ska kunna göra uppkörningen imorgon." Då fick jag ont i magen och tänkte direkt: "nej men JAG kan inte, jag kan knappt backa eller parkera och planering och avsökning ska vi inte ens tala om..."
Jag vet inte om jag nämnt det, men jag är ganska ängslig av mig och målar upp värsta tänkbara scenario direkt, som ni kanske märker. Sen velade jag över om jag skulle köra bil med automatlåda eller manuell. Tänkte att det vore skönt att slippa eventuella motorbromsningar, men det blev manuellt till slut och det gick hur bra som helst. Så nu har jag diplomet och är 1700 kr fattigare. Hepp. Men det var riktigt intressant faktiskt. Nu har man provat på att hänga upp och ned i en bil, sett hur mycket man väger vid en krock i ca 80 km/h (drygt 5 ton!), kört på olika väglag och testat bromssträckor samt provat på att krocka i 7 km/h.  Tänk att jag faktiskt har kommit såhär långt. Det är ju galet!


Åh fan, det gör jag faktiskt! Passande bild från bluntcard.com
Sen efter halkbanan åkte jag hem med frusna fötter och förberedde mig inför kvällens träningspass. Det blev afro som vanligt på torsdagar. Med i klassen fanns även en fotograf som fotade inför hemsidan. Huu. Nu sitter jag här välförtjänt ingosad i soffan med mitt lurvtäcke tillsammans med en kopp te och ska kolla på American Horror Story. Jag borde inte för den är så galet läskig, men ack så bra.


Hur har ni haft det idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar