onsdag 5 oktober 2011

Matglad

Igår hittade jag detta recept på Danielles fotoblogg: Laxfilé med smält chevré. Gott tänkte jag. Plus att det vore kul att prova på nåt annat än min uttjatade lax i ugn med fetaost och broccoli och blomkål/rotfrukter. Hade dock ingen färsk timjan hemma och på Konsum var det slut, så det fick bli torkad sådan. Och sen hade jag på ordentligt med honung. Herregud så gott det blev! 



Jag ber om ursäkt för att min matlåda inte ser så aptitlig ut. I och med att jag inte hade potatis hemma och jag glömde köpa rödbetor så fick det bli med bulgur till och resultatet blev en beige sörja med inslag av rosa. Men ack så god sådan! I det här fallet får man enbart äta med munnen. Sedan gjorde jag en liten sallad till. Min matlåda kommer vara den godaste av alla imorgon.


Fattar inte vad som hänt med mig. Helt plötsligt kommer jag på mig själv att kolla runt på olika bloggar efter recept (det här tänkte jag göra på fredag) och jag vill till och med, håll i er nu, börja baka! Bara för att. Hur ska detta sluta? Snart börjar jag väl köpa krukväxter och sy mina egna gardiner. Jag börjar verkligen bli gammal. Eller så beror det på att jag har mens och är hungrig non stop. Jag skämtar inte, idag har jag slängt i mig en massa choklad, flingor med mjölk och massa, massa vitt bröd. Och jag skulle lätt kunna äta mer. Det enda jag har i huvudet är mat och godis. 
Som straff gick jag på ett Zumbapass och nu känner jag verkligen ett annalkande träningsvärk i rumpa och rygg. Men det känns skönt att ha veckans två träningspass avklarade för jag har verkligen inte tid resten av veckan. Även om jag nu kommer ligga på plus minus noll (kanske rentav en massa plus) efter dagens hetsätande. Så fort allt övningskörande är avklarat ska jag öka på träningspassen till 3-4 ggr i veckan. Då får det även bli lite styrketräning. För jag vill ju verkligen men just nu finns inte tiden. Men nu börjar jag faktiskt känna att allt flåsande börjar ge resultat. Jag orkar mer och jag kollapsar inte längre under mitten av passen. Bara efteråt såklart.


Shit vad jag rabblar på om menlösheter. Nu är det dags för mig att göra klart resten av kvällens bestyr. Godnatt!

1 kommentar: