torsdag 13 oktober 2011

"Did you just make up a themesong for yourself?"

Magen är fortfarande inte bra och kroppen gör fortfarande ont. Så jag ligger kvar här i soffan med mystäcket, morgonrock och gosiga tofflor och tycker allmänt synd om mig själv för att jag inte kan äta. Hatar att inte kunna äta. Det är ju halva förbättringsprocessen. (Food is my comfort.) Eftersom jag inte kan sova heller pga värken så funderar jag på att kolla in lite slöfilm och börja följa serier som jag tänkt kolla på men inte haft tiden för. Så låt oss börja med En dag. Till en början så tyckte jag att trailern till den här filmatiseringen av David Nicholls boksuccé verkade enormt smetig och inte alls min smak. Men ju längre den höll på, desto mer föll jag. Jag är verkligen lättköpt. Men jag kanske borde läsa boken först ändå? Eller kommer jag sabba hela filmupplevelsen? Vad säger du Arra?


När det gäller serier har jag under en längre tid velat se American Horror Story och New Girl. Den förstnämnda för att jag behöver en serie att ersätta True Blood med under hösten/vintern. Den verkar rätt intressant men lite obehaglig också. Kan nån förresten säga mig i vilken film/serie jag sett mamman i?



New Girl är jag intresserad av för att jag gillar Zooey Deschanel och för att Gaby rekommenderat den. Fast jag tänkte även här börja klaga för jag har verkligen börjat ledsna på Hollywoods framgångsrecept med mörkhåriga, knasiga, rådjursögda indiebrudar (med Zooey som deras främsta postergirl) men sen såg jag trailern. Och som jag skrikskrattade. Ni vet, så dreglet nästan rinner i mungipan på en. Efter Jess "untz-untz-untz" vill jag bli BFF med henne.


Och så sista till serien som jag måste börja följa.



Jag såg ett avsnitt av Awkward i helgen och sedan var jag hooked. Ibland finns det inget bättre än en riktigt bra high school-serie. Dessutom gillar jag verkligen seriens hjältinna, Jenna Hamillton. 

Så det enda som fattas nu är en stor godispåse och en sammarbetsvillig mage. Jag är så hungrig!


Update:
Har precis sett klart alla avsnitt av New Girl och jag kan bara säga såhär: jag ska aldrig mer tvivla på Zooey Deschanels fantastiska karisma. Who's that girl? It's Jess! Och jag hjärtar henne hur mycket som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar