söndag 9 oktober 2011

111009

En dålig egenskap jag har är att jag lätt stressar över vardagsbestyr. Men på jobbet är jag faktiskt ganska chill och gör det jag måste. Idag är jag ju ledig och i mitt huvud har jag redan planerat in tusen saker att göra. Eller iaf fem. Jag tänkte:


- Träffa Arra
- Övningsköra
- Läsa teori
- Umgås med bror
- Ta en långpromenad, kanske rentav ge mig på en lättare jogg, för att lätta på ångesten efter veckans hetsätning. (Igår åt jag två munkar, chips med dipp och lösviktsgodis. Idag åt jag resten av godiset. HerreGUD! Inga hämningar här inte.)


Hittills har jag hunnit med noll och istället för att börja beta av listan sitter jag här i soffan och kollar på Plain Jane. Jag är ju sämst som blir så handlingsförlamad när jag känner att saker hopar sig. Men då får det vara så. Är det något jag fått med mig från vårens KBT-sessioner är att mitt välmående alltid går först och jag får släppa på kraven. Det gör inget om jag bara hinner med en sak idag. Nästa vecka är jag fullt uppbokad igen och därför tycker jag att det är helt ok att bara gör sånt jag känner för idag.


Jag bara längtar efter att ha körkortet avklarat så jag slipper ha dåligt samvete för att jag inte läser teori eller övningskör på min lediga tid. Speciellt med tanke på hur lite tid jag faktiskt ägnar åt det här. Så typiskt mig. Jag borde göra något men jag känner att det blir för mycket och istället gör jag ingenting alls och får därför ångest över det. Som ni märker blir det som en ond cirkel. Men som sagt, jag ska försöka släppa på det. Jag behöver faktiskt inte göra nånting alls om jag inte vill. Man måste inte vara så jävla fröken duktig och vuxen hela tiden.





Hur gör ni för att ta tag i saker? Har ni några bra tips? BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar