onsdag 29 februari 2012

Skottdagen

Ligger här i sjukhussängen och väntar på att "insomningstabletten" ska börja verka. (Fick veta av sköterskan att det heter så även om det helt klart låter bättre att säga sömntablett. Insomningstablett låter ju som något man ger djur inför sista vilan.) Blev inlagd vid ett i dag och har i princip bara gått runt och väntat sen dess. Som vanligt. Eller snarare legat och väntat och slocknat till ett par gånger under dagen av ren leda, hence the insomningstablett.
Damen bredvid mig sussar så tungt och jag vill också men inget händer i ögonen. Var fan är John Blund? Funderar på att gå tillbaka till min bok men eftersom jag skäms så mycket ibland och måste kväva skratten i kudden så är det frågan om det är en sån bra idé. Vill bara sova nu, är uppriktigt nervös inför i morgon.

Hur har er skottdag varit? Har några av er ladies friat till era dudes? Själv skulle jag kunna tänka mig att fria till Zlatan mer än vanligt efter kvällens match. Det är ju bara så härligt när han täpper till truten på alla tvivlare därute, underbara karl.

Nej jag ska nog prova läsa lite igen. Är verkligen inte det minsta trött! Mitt liv behöver kryddas med lite humor och inte av den tragikomiska varianten.

2 kommentarer:

  1. Du finns i mina tankar vännen <3 Vet du hur länge du ska ligga inne denna gång? Puss

    SvaraRadera
  2. Tack hjärtat. Om allt går som det ska så får jag åka hem imorgon. Det hoppas jag verkligen. Avskyr verkligen att behöva ligga på sjukhus, speciellt över helger.

    SvaraRadera