tisdag 21 februari 2012

No te pierdas la sabrosura

Idag blev jag uppringd från reumatologen och de berättade att jag fått en tid nästa vecka på torsdagen för njurbiopsin. Min första tanke var "fan, min träning kommer gå åt helvete!" istället för "shit, läskigt att bli stucken i njuren" som man ju kan tycka vore det mest naturligaste. Det var tanke nr 2. Jag har ju hört att man inte ska lyfta något eller överanstränga sig under 14 dagar efter njurbiopsin. Med andra ord; ingen Shape, ingen Sats Core Puls, ingen Afro! (Hur kommer det sig att mina läkarbesök alltid infaller när jag ska träna med min favoritinstruktör btw?) Hur ska jag klara mig två veckor utan träning? Nej det går inte för sig. Måste prata med läkaren på onsdagen då jag blir inlagd. Fy fan. Jag hatar verkligen det här. Men jag får väl lov att tänka att snart är det överstökat och det är för min hälsas skull, även om det är en mycket klen tröst just nu.




En annan sak: det där proteinpulvret jag köpte smakade äckel enligt mitt tycke. Jag klarar inte för söta drycker och den är verkligen löjligt söt. Bra där att jag provade pulvret innan jag köpte det. Bah. Nina, hur sött är ditt proteinpulver? 

1 kommentar:

  1. Najje va trist! Prova att ha mer vatten/mjölk så kanske det blir bättre?! Eller använd tillsammans med kesella och mjölk och bär som en smootie?! Dryga ut det liksom! Mitt är lagom sött tycker jag. Laktosfria varianter är tydligen lite mildare i sötma och smak vad jag hört. Men går nog inte dra alla över en kam. Och dessvärre tror jag många prottepulver är rätt söta. Men nästa gång vi ses så tar jag med en portion till dig så får du smaka :) när ses vi?! :) puss

    SvaraRadera