tisdag 14 februari 2012

Min stackars lilla tush

I kväll stod det Bodybalance på schemat och jag måste säga att jag var lite skeptisk till det. Jag bokade ju ändå av mig från förra söndagens klass och gick på Zumba istället. Lite andnings- och strechklass liksom. Hur svårt kan det vara? Nog stämde det bra att det var en andnings- och stretchklass, men OMG vad det var jobbigt!! Och svettigt! Vem kunde tro att man kunde bli svettig av att andas? Jag blev återigen påmind om hur ofit jag är, hehe. Klassen är inspirerad av pilates, yoga och tai-chi och i kväll var vi max åtta personer i den gigantiska lokalen. Som intruktören själv sa: "Folk är väl hemma och myser för det är ju ändå alla hjärtans dag". Inom parantes, folk är hemma och testar rörligheten i bingen. Eftersom vi var så få, och tydligen så kände hon igen alla andra där sen tidigare, så hade hon stenkoll på mig. "Upp med bröstet!" Sträck ut!" "Bara överkroppen ska röra sig!". Med andra ord, det fanns inte en chans i världen att fuska. Jag har nog stretchat vartenda liten kroppsdel som finns, gjort solhälsningar och stått i hundpositionen ett antal ggr i kväll. Min röv skriker av smärta! Den var redan öm efter gårdagens klass och nu är den fullständigt mosad. Jag kommer nog gå den klassen igen för jag vill ju bli mindre stel. Hej kylskåp liksom. Även om det emellanåt kändes lite flummigt därinne. Speciellt när man satt där och strääääckte ut vartenda liten lem samtidigt som instruktören pratade om "krigaren" i en och killarna som smet in för att hämta boxhandskar småskrattade åt en. Skulle jag också ha gjort.


Madonna, du har min nyvunna respekt.
I morgon blir det min fjärde träningsdag på raken. Fy fan vad jag är duktig! *Klapp på axeln* Då blir det ju äntligen Afro. I och med att jag är ledig så ska jag belöna mig med en rejäl sovmorgon för det har jag verkligen förtjänat.

1 kommentar:

  1. Fan vilken grym träning du får till när du varierar och utmanar dig själv! Så avis nu på alla Sats passen!!! Och du behöver inte skämmas Fru Kylskåp, jag är nog snäppet värre, må träna mkt, men nått styrketräning inte bygger upp är smidighet hehe. :P Måste kanske börja köra lite pilates hemma som du gör ibland. Tips på bra videor man kan hitta på youtube kanske? :)

    SvaraRadera