måndag 13 februari 2012

Killing us softly

Bara för att jag skröt om hur peppad jag var inför veckans träning fick jag ett akut illamåendeanfall, huvudvärk och ont kroppen. Har inte spytt så jag hoppas det går över snart. Har inte tid, vill ju så mycket. Så nu sitter jag här i soffan och i väntan på att må bättre har jag beställt hem ett proteinpulver med smak av gammaldags vanilj från Kolozzeum som jag hoppas ska vara bra. Sjukt gott ska det tydligen vara enligt Gaby iaf.


Bild lånad från Kolozzeum.


Och för att tala om nåt helt annat men som ändå rör kroppen så på sätt och vis knyter den ihop säcken lite: kolla in den här föreläsningen från feministen, filmmakaren och författaren Jean Kilbourne om reklam och omöjliga kroppsideal. Så vansinnigt bra! Ni måste se den och förhoppningsvis tänka till lite. 


'


Allvarligt, se den!

1 kommentar:

  1. Ohh den ska jag se! Spännande! :) Tack för tipset. Hoppas illamåendet gått över och att du känner dig bättre. KUL med proteinpulver. Jag ska ta och beställa ikväll tänkte jag :)

    SvaraRadera