söndag 12 februari 2012

RIP Whitney

Vilken dunderfail att gå och lägga sig tidigare bara för att vakna en timme tidigare än väckarklockan. Försökte somna om men efter en halvtimme började sirenen Alfons jama så det var bara att masa sig upp. Jag undrar hur det känns att vakna upp riktigt utvilad? Jag sover aldrig bra nuförtiden. Igår var jag så trött att jag nästan gick sönder på jobbet trots att jag lagt mig tidigt kvällen innan och snoozat sent in på morgonen.


Och sen sitter man här med sin frukostskål och läser nyheten om Whitney Houstons död. Alltså. Var fanns alla dessa människor som påstods bry sig om henne under hennes sista stunder? Varför griper ingen in när en människa mår så uppenbart dåligt? Media som en endera stunden skrattar åt hennes tragiska uppenbarelse för att i nästa andetag tävla om vem som kan publicera den bästa hyllningskrönikan om henne. Sorgligt är det iallafall med alla dessa talanger som rycks ifrån oss alldeles för tidigt pga missbruk och struliga privatliv, såsom Whitney, Michael Jackson och Amy Winehouse.




Jag kommer alltid minnas dig för din fantastiska röst och skönhet. Vila i frid Whitney.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar