måndag 13 februari 2012

I just wanna try taking care of my life

Igår uppfyllde jag mitt mål med träning fyra gånger veckan när jag drog iväg på ett Zumba-pass efter jobbet. Go me!!! Jag hade tänkt träna Bodybalance, men i och med att det passet började kl. 18 och jag slutade jobba kl. 16 så kände jag att jag behövde komma iväg till gymmet direkt med tanke på hur trött jag var. Men jag kommer nog inte gå det Zumba-passet på ett tag eftersom jag mest bara blev varm och då tog jag ändå i. Nej, jag behöver mer utmaning än så. Jag behöver svett och träningsvärk.

Den här veckan ska jag göra mitt yttersta att försöka träna fyra gånger igen. Planen ser ut som följande:
Måndag: SatsCorePuls alt. Zumba
Tisdag: Bodybalance (nu jävlar!)
Onsdag: Afro. Här är jag sugen på Shape också. Mina två favoinstruktörer på samma dag med olika klasser. Vad göra? Gå båda? 
Lördag: Zumba alt. Shape

Så två konditionspass och två rörlighetspass är tanken att jag ska beta av. Vad tror ni? Det ska väl gå vägen? En annan utmaning för den här veckan är att se över vad jag äter. För jaaa, jag vet att det inte hjälper ett skit att svettas på gymmet fyra gånger i veckan om man fyller på tanken med bara skräp som jag gjort på sistone. Så nu ska vi bättra oss där också.


Ett litet, litet orosmoln i min tillvaro är att jag vaknade med stela händer. Det var knappt så att jag kunde knyta högerhanden. Nu har det blivit lite bättre och jag hoppas att det bara var något tillfälligt och inte har något att göra med att jag sänkt kortisondosen. Jag har inte tid med värk nu när jag äntligen kommit igång!

Nej, om man skulle ta och göra nånting vettigt av sin lediga dag kanske?
Jag kickar igång dagen med den här låten. 

2 kommentarer: