onsdag 14 mars 2012

Move move, shake shake, now drop

God morgon!
En fråga till er; hur gör ni för att komma upp på morgnarna? Jag hade tänkt dra iväg på ett Shape-pass kl. 10 i morse men när klockan väl ringde så snoozade jag. Och snoozade. Och snoozade. I nästan två timmar! Trots att solen gjorde sitt bästa att få upp mig genom att lysa in i sovrummet. Men jag är alltid så trött att jag nästan mår illa när klockan ringer på morgnarna. Det vore underbart att komma igång med träningen på morgonen för då har man det överstökat och ikväll kan jag inte träna efter jobbet för jag slutar sent. Så alla tips för att komma upp tidigt mottages varmt. (Kan inte skylla på att jag la mig sent heller, kl. elva var jag i säng och sov som en stock. Ännu en fördel med att träna: du får lättare att varva ner och slappna av inför sängdags.) På fredag ska jag nämligen göra ett nytt försök med morgonträning.


Aja, som straff blir det att dammsuga här hemma innan jobbet. För att komma igång fortsätter jag på temat sleazy låtar. Man blir ju onekligen pigg av dom.
Ha en bra onsdag allihop!


2 kommentarer:

  1. Bästa tipsen all time high kommer här ;)

    1. Lägg mobilen(väckarklockan) på ett bord längre bort som gör att du måste resa dig och gå minst 3 steg för att hämta, helst utanför rummet om möjligt.

    2. Larmet bör vara en låt som du blir pepp av! Inte BEEEP BEEEP BEEEP DÖDA MIG NU BEEEEP. haha Nån Zumba låt som aldrig sviker dig? :)

    3. Brevid mobilen som du ska greppa på morgonen som förövrigt just nu spelar din favvolåt ;) , liite för tidigt kanske...du är fortfarande trött, du kan ta 3 kliv tillbaka och somna om och snooza. Men tricker är här: Post-its!!!! En liten gul-lapp där du kvällen innan har skrivit några peppande ord, det fanns ju faktiskt en anledning till varför du ställde klockan på kvällen och ville träna?! Lappen lägger man precis brevid mobilen eller PÅ mobilen :)

    man behöver påminna sig själv om varför man gör saker ibland och att man efteråt kommer känna sig som kungen när man gjort det! :)

    Lycka till på fredag vännen, och som extra pepp: Jag tror på dig, och jag UTMANAR dig att gå upp och träna på morgonen! Nu måste du ju bara masa dig upp! ;)

    SvaraRadera
  2. ookej här är mitt tipps till ett bra och roligt sätt att komma upp, ja jag vet att jag skrev "roligt" ;)dåså
    1 larmet slås på man vill banka sönder mobilen och undrar vrf man plågar sej själv med ett jobbigt liv.
    2 det du ska göra är att du inte tänker något alls inte några gäspningar eller att du bara ska sträcka på dej för NEJ det kommer du inte du vill bara ha en ursäkt för att ligga och dra dej så... du springer upp som om din rumpa brinner spring in till ditt kök sätter på kokaren sen springer du runt i vardagsrum och ja du kommer att känna dej galen att du gör det men det hjälper
    3 slit av dej kläderna och spring in i duschen strunta i att vattnet inte har tinats upp ännu, bli inte för bekväm med det varma vattnet utan du ska UT! välj dina kläder och.
    4 NJUT.... för nu sätter du på din favvo musik och kan känna dej stolt över att du har stigit upp och kan koppla av med en lugn frulle.

    SvaraRadera