söndag 11 mars 2012

Gud uppfinn nåt nytt som gör det lätt att hålla ut

Jag nämnde ju igår att jag känt att det är något på gång, så jag tänkte att jag ska försöka förklara vad jag menar med det. Dels så beror det på kroppen. Under veckan som gått har jag haft ont i vissa småleder, som tår och fingrar och de senaste dagarna har jag även haft problem med muskelvärk. Samt att jag börjar tappa groteska mängder hår igen. I veckan har jag bara dragit fingrarna genom håret och jag får med mig hur mycket hår som helst. Åh så TRÖTT jag blir! Klart det oroar mig lite då jag inte gjort några ändringarna med medicinintaget. Jag hoppas att allt blir bättre i veckan, när jag får gå tillbaks till jobbet och träningen. Annars får jag ringa min läkare i veckan. Vill må lika bra som jag gjorde innan njurbiopsin. Det andra är humöret. Kom hem igår och kände mig alldeles gråtfärdig. Tror jag har problem med ensamheten faktiskt. Jag har alltid varit en ensamvarg och trivts bra med det men på sistone har det blivit mindre tilltalande. Sen så beror det på annat också, livet rent allmänt. Alex Schulman beskriver det här med söndagsångest ganska bra i det här inlägget. (Tack Marléne för länktipset!) Nu är det inte just söndagsångest som är mitt centrala problem men jag känner igen mig i stora delar av texten. Jag gillar speciellt den här delen:


Jag har förstått att folk tror sig känna söndagsångest därför att de inser att helgen är slut, att de står inför en ­besvärlig jobbvecka, att ”det är så mycket som ska göras”. Jag tror inte på det där. Jag tror att söndags­ångesten i grund och botten handlar om att vi inte riktigt vet varför vi ­lever.
Precis så. Varför lever vi?
Så mycket tankar, så lite svar. Ska inte grotta runt för mycket i det där, ville bara dela med mig av mina ibland ologiska tankar för jag vill vara ärlig med den jag är. Och sån här kan jag vara från time to time. En av mina mindre smickrande sidor är att jag ibland bara ser hindren istället för möjligheterna. Men ni ska veta att jag jobbar på det. Jag vet att jag är så enormt välsignad och jag älskar livet, men den kan även vara så grym, så ful och ibland måste man påminna sig om allt det vackra omkring en för det svarta tar över allt. Oj, vad jag svävade bort mig nu. Men det är så skönt att lätta på locket. För jag kan väl ändå inte vara ensam om att känna mig vilsen emellanåt? Vill även poängtera att det känns mycket bättre nu. Klumpen i halsen har lagt sig för denna gång. 


Men nog om det.
I morgon börjar en ny vecka, med en massa möjligheter! Jag ska verkligen försöka träna fyra gånger den här veckan för att komma tillbaks till mina gamla vanor. Kommer nog bli tufft då jag varit borta från träningen i två veckor. Så länge jag klarar två gånger så är jag nöjd. Så här ser träningsplanen ut för vecka 11:
Måndag: Zumba
Tisdag: DanceAerobics + Core, förhoppningsvis. (Har i dagsläget reservplats 76)
Onsdag: Shape eller vila
Torsdag: Zumba
Söndag: SH'BAM eller Zumba


Som ni kan se, väldigt mycket dans i veckan. Men det är bra, ska börja med sånt som är roligt för att komma igång igen. För att verkligen motivera mig köpte jag en shaker idag. Nu jävlar ska det där äckliga proteinpulvret drickas upp!
Tack Nina för Fitness-tidningen som ska bli min kvällsläsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar