måndag 5 mars 2012

Plastlappen kanske dröjer för mig

Igår kväll satt jag uppe och läste på en del olika forum om uppkörning. Eller snarare att kugga på en. (Jag vet, jag är en självplågare.) Efter att ha läst en hel del intressanta åsikter fick jag en helt ny insikt. En person hade skrivit "om du inte klarar uppkörningen på tredje försöket så kan du helt enkelt inte köra bil" och jag insåg att hen hade rätt. Jag har kört en del under helgen och jag känner mig fortfarande inte helt hundra än. Därför funderar jag på att skjuta på uppkörningen. Det kommer förmodligen innebära att jag måste göra om teorin också men det får jag ta isåfall. Klarade jag teorin första gången så borde jag klara den andra gången också, annars kan jag ju tydligen inte reglerna och hade bara tur på första försöket. Vad är meningen med att stressa fram körkortet egentligen? Det är ju inte så att mitt liv står och hänger på det. Visst, jag har lagt ner tid, mycket pengar och jag vill verkligen ha det men det kanske är så att det är svårare för mig än för andra att köra? Då får jag ju se till att öva mer genom mer privat körning och sluta tänka på att jag måste klara det inom en viss tidsram. Det är som med allt annat i livet. Vissa saker har man svårare för och då får man öva mer. Det gör mig inte till en sämre människa. Jag ska ta den när jag kan och det kanske dröjer länge rentav. Då får det vara så. Jag vet att jag nämnt tidigare att jag måste veta vad jag gör ute i trafiken för det ligger på mitt ansvar men nu menar jag det verkligen. Och jag är helt ok med det.

Jag får ta mig en funderare i veckan efter att ha kört lite mer på hur jag ska göra med den kommande uppkörningen.

1 kommentar:

  1. Visst brukar du ha problem med dragkedja på jeans som åker ner?

    tips! http://www.roligaprylar.se/Zipholder.html

    SvaraRadera