lördag 24 mars 2012

Känslosam

Idag är mina känslor all over the place, som en viss kunglighet uttryckte det. I natt fick min kusin genomgå ett akut kejsarsnitt efter nästan två dygn av födslovärkar och till slut kom han, den efterlängade lille prinsen. Allas våran Zacke. Är så lycklig och ledsen på samma gång. Lycklig för att allt gick bra till slut och för att han äntligen är här. Ledsen för att jag inte kan vara där nu nu NU, utan måste vänta i minst fem veckor på att få träffa honom och att få krama min oerhört duktiga kusin. Min syster. Du har varit så fantastisk och jag är så stolt över dig!

På väg till tåget såg jag en man som gav en hemlös bröd. Jag var inte alls beredd på det. Det var så fint att mina ögon tårades och jag hade lust att springa ikapp mannen och tacka honom för att han på egen hand lyckades få mig att tro lite på människan igen.

Idag känns som en riktigt bra dag.

1 kommentar: