lördag 17 mars 2012

Mindfuckery

Idag hade jag tänkt ge mig ut och bränna lite green på stan. Eftersom jag känt mig så låg på sistone tyckte jag att det vore på sin plats med en rejäl tröst och vad gör en flicka gladare än shopping? Jag gick in i ett omklädningsrum med armen fylld med plagg, redo att prova och eventuellt shoppa nåt inför ikväll. Istället möttes jag av en flodhäst i spegeln. Seriöst, jag har inte haft provrumsångest på flera år men idag slog den till med full kraft. Fan i helvete vad fet och äcklig jag kände mig därinne! Fick hålla mig för att inte börja grina där och då. Slutade med att jag snabbprovade grejerna för att rata allt och sedan skynda ut därifrån. Och därefter var resten av shoppingdagen förstörd. Kul tjej va? Herregud så LESS jag blir på dessa hjärnmonster. Och om jag har en (två, tre, fyra, vem räknar?) fettvalk, jag ska väl få vara fin för det? Vad spelar det för roll? Det är ju ingen som ser mig och ba: kolla in värsta feta tjejen, eller hur? Så varför tänker jag så illa om mig själv? Det är nog dags att reboota huvudet snart i form av snällare tankar. 


Nog om det. Det är ju St Patrick's Day idag. 
Gaby kommer snart över och förhoppningsvis blir det en riktigt blöt kväll. Det var längesen sist vi gick ut och jag behöver få fira mitt körkort. Kan nog bara sluta på två sätt men vi siktar på succé, right babe? Skål och ta det försiktigt ikväll!




Har ni sett den här videon förresten? Jag älskar ju Jake Gyllenhaal som vilken annan men i den här musikvideon spelar han allt annat än sitt vanliga, charmiga jag. Snarare ett äkta ärkecreepo i riktig American Psycho-tappning. Ni har blivit varnade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar