måndag 16 januari 2012

Sats Motivationskampanj

bild lånad från Sats.

Idag åkte jag iväg och tränade efter dagens körlektioner. Det var välbehövligt då jag behövde göra mig av med lite frustration. Helst hade jag velat köra Box med tanke på hur sur jag var, men CorePuls lämnde mig rätt mör efteråt ändå. Speciellt med tanke på vilken mensvärk jag hade och som intensifierades när jag väl kom hem. Väl på plats i gymmet såg jag att Sats börjat med sin "Träna 2 ggr/ v under 12 veckor"-kampanj igen. Känns som om risken att få en mössa igen är ganska liten så jag antar utmaningen. (Snälla Sats, låt det vara en vattenflaska den här gången!) Eftersom jag bara tränade en gång förra veckan så är det här en välbehövlig morot. Men jag måste säga att jag hade goda skäl till att inte styrketräna på söndagen som jag hade tänkt. Ibland måste man verkligen lyssna ordentligt på kroppen. Även om jag hade jätteångest under hela dagen igår för att jag inte rörde på mig tillräckligt. 

Året kunde ha börjat bättre på häslofronten men det är absolut inte försent att ändra sig. Framöver får jag helt enkelt inte banga fler träningspass. Let's do this!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar