tisdag 24 januari 2012

But baby I'm hooked ridin' back on you

Seriöst. Hur står ni ut med mig? 
När jag väl är i mitt gnällmode så kan jag verkligen vara så fruktansvärt jobbig att jag knappt själv står ut i mitt eget skinn. Idag kuggade jag på uppkörningen. Över en riktigt dum grej dessutom. Jag kom hem och grinade och spydde galla över telefonen tills besvikelsen slutade göra ont. Jag skämdes så oerhört och kände mig som det största puckot som vandrat på denna jord. Det gör förvisso jag fortfarande men alltså, jag kan vara en sån jävla barnrumpa ibland. Jaja, så jag klarade det inte på första försöket. Så jag har ett skuldberg upp över öronen för att jag har behövt ta så sjukt mycket lektioner för jag får inte ihop teorin och praktiken. Så jag verkar ha det så mycket svårare än alla andra att ta det där satans körkortet. So what? Det är bara att ta sig upp och försöka igen. Det vore ju verkligen att kasta pengarna i sjön om jag inte slutförde det här. Orka vara en quitter. 


(Hmm, av nån anledning så kom inte hela låten med i det här youtube-klippet. Lyssna in den i dess helhet här på Spottan annars.)

Ibland är allt man behöver någon som lyssnar på en när man är som mest ologisk och som skrattar åt en när man härjar som allra värst (tack mamma) och att få gråta tills huvudet och ögonen värker. Och att få lyssna på jävligt bra, peppig musik. Just idag behöver jag den här dängan från Mayer Hawthorne för den får mig alltid på bra humör.

Som sagt, bara att ta sig upp på hästen/biljäveln igen och om jag så kuggar tio gånger så ska körkortet bli mitt dammit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar