torsdag 19 januari 2012

Come and take a walk on the wild side

Jag vet att det har varit en hel del hat på nätet över Lana Del Rey efter hennes SNL-framträdande i helgen men det skiiiter jag i! I äkta fangirl-anda tycker jag hon är helt fantastisk ändå! (Seriöst, jag har skrivit om henne så mycket på senare tid i bloggen att hon nästan förtjänar en egen etikett här.) Hon anklagas ju för att vara fejk och då menar jag inte bara läpparna, utan att hon egentligen är en misslyckad countryartist vars skivbolag bestämde sig för att göra en make over på såväl hennes yttre som hennes musikstil. Skivbolagskoncept eller inte, man kan inte förneka att tjejen har en bra pipa och att musiken är galet bra. Eller vad sägs om den här remixen från Woodkid & Shoes av hennes Born to die?


Lite mer unnfff än originalet. Löjligt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar