lördag 7 januari 2012

Matchy colours 4


Nagellack Nr 33 Trouble Maker, Lumene
Metallictröja, Gina Tricot


Finns det något jag hatar mer i världen än avstånd? Jag har insett att jag bor så himla fel. Mina vänner, familj och mitt jobb ligger alla minst en halvtimme ifrån mig. Så nu sitter jag här och funderar på om jag borde flytta till en annan del av stan. Men frågan är vilken? Jag vet att jag inte vill tillbaka till gamla hemstaden, been there done that liksom. Även om jag skulle få relativt nära till mitt jobb och min familj och min Arra skulle vara nära till hands. Men jag kräver mer liv än vad en stad vars butiker som stänger kl. 18 och som inte ens har någon nattklubb kan ge mig. Hell, det finns inte ens ett Sats där ju. Sollentuna, hålan dit de flesta av mina vänner har rymt till känns också som döden då jag absolut inte är redo för förort då jag varken har kids eller sambo. Ibland leker jag med tanken på att flytta till en annan stad eller utomlands. Jag är ju fri som fågeln. Men vad skulle jag göra där? Vad kan jag ens göra, obildad som jag är. (Åh mitt eviga komplex. Nån dag ska jag ta tag i dig också.) Och fatta vad ensam jag skulle vara. Så vad göra? 

Ensamhet är verkligen inte min kopp te. Som ni ser får det mig att tänka en massa.

3 kommentarer:

  1. Seriöst!!! Flytta hit, fundera inte ens på att flytta till Norrtan!!!!!! I F-KING KILL YOU THEN!!!!

    SvaraRadera
  2. ehh...älskar dig <3 (det kanske var lite väl aggressivt skrivet innan hehehe)

    SvaraRadera
  3. jaa, flytta hit! man måste inte va sambo/ha barn för att bo i sollentuna - finns ju massa bra här - fin natur, bra köpcentrum och faktiskt bara en kvart in till centralen å bus på stan. do it! :D

    SvaraRadera