måndag 16 januari 2012

50/50


I lördags levde ångesten rövare i mig så istället för att ta tjuren i hornen gjorde strutsen Leslie det hon är bäst på: stoppade i huvudet i sanden och låtsades som ingenting. Jag passade på att träffa Arra över lite kinamat och sedan filmmys med 50/50 för att koppla bort tankarna. Äntligen fick jag se den! Jag bölade såklart ögonen ur mig, speciellt på slutet. Men den var mest positiv, jag skrattade en hel del. Oftast brukar min filmsmak (för att inte tala om musiksmak!) skilja sig rejält från det mina vänner gillar så jag var ju riktigt glad över att få se en film som jag verkligen velat se länge och som dessutom inte sög. *Your highness, host host..* 
Det var en riktigt bra film utan att vara smetig med tanke på vilket ämne den behandlar. Ni vet, ung kille (i det här fallet Joseph Gordon-Levitt) tampas med beskedet om cancer. Så gå nu och se den på en bio nära dig för det är den verkligen värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar