lördag 14 januari 2012

En vän av ordning

Den här veckan blev inte alls som jag tänkt mig. Jag är ju som bekant ett kontrollfreak av rang. Min kalender och jag är ett. Nu låter det som om jag har ett oerhört hektiskt liv vilket inte alls stämmer, men jag behöver skriva ner to do-lists för att saker inte ska kännas övermäktigt. Vilket de minsta småsakerna lätt kan göra. DEN känslan av att kunna bocka av något. Men just den här veckan så har allt bara rasat. En hel del ångest väntar fram tills månadens slut och att inte ha ordning stör mig ända in i min själ. Ångesten och dess bästa kompis oron har bosatt sig i min mage. Hell, jag har inte ens haft tid till att ta ner julen här hemma. Så jag försöker ta djupa andetag och bara låta saker ske. Det kommer ordna sig. Som jag nämnde tidigare så kan jag inte pria träningen den här månaden även fast jag vill och jag tror att det är en av sakerna som tynger mig mest just nu. Att jag dessutom är löjligt snuvig gör att jag stressar ännu mer. I morgon ska jag försöka köra lite styrketräning för min egen sinnesros skull. Men sen får jag fan ge mig för jag har annat att tänka på. För övrigt gäller det bara att andas. Jag kan fixa detta. 

1 kommentar:

  1. Du fixar det!!! Om du inte kan, då kan ingen! :) så om det skiter sig, trösta dig med just det... Det hade skitit sig för alla på jordens yta just nu :) puss

    SvaraRadera