onsdag 25 januari 2012

Fishy

Hur sjutton kan man gå runt i 28 år utan att ha käkat makrill i tomatsås? Well, det gjorde iallafall jag fram tills nyligen. Jag har fått en ny fixering. Makrill i tomatsås på knäckebröd, mmm mmm mmmm! Och på tal om mumma, idag åt jag min favoritlunch från Green Drizzle: bulgur-och laxsallad med avokado och rödbetor. Rödbetor hörni, så sjukt jävla gott! Tydligen var det bland det bästa jag visste som bebis men sen växte jag upp och började tycka illa om det? Förmodligen för att jag bara utsattes för skolbespisningens sorgliga rödbetor på burk. Kan ju få vem som helst att hulka. Skolköket ärrade mig även under en längre tid för broccoli. Sill, potatisplättar, blodpudding och rotmos kan jag inte ens se åt. Men husmanskost är ett kapitel för sig som jag kan ta nån annan gång. Iallafall, jag blir lika förvånad över vilken ruggigt god kombination lax och rödbetor är varje gång jag ätit den där salladen.


Mr Salmon and his friends. 
Efter jobbet hade jag bokat in mig på ett SH'BAM-pass. De senaste två veckorna har jag bara tränat en gång i veckan, igår bangade jag Afron igen för att jag var ledsen och idag var det sjukt nära att jag åkte hem efter jobbet istället för att träna för att jag var så trött. Jag har verkligen tappat träningslusten helt och hållet. Lyckligtvis så drog jag mig dit ändå och just nu njuter jag av att få känna mig så äckligt självbelåten. Men det är verkligen illavarslande att det börjar bli motigt att ta sig till gymmet igen. Tillbaks på ruta ett liksom. 


Har ni några bra motivationstips att dela med er av? I sure could use some.

1 kommentar: