måndag 16 april 2012

Tin girl

Igår efter jobbet åkte jag hem till mamma för lite söndagsmiddag. Vi åt casuela och pratade om deras Rom-vistelse och sen sov jag över. Lika mysigt som alltid. Idag är jag ledig och hade tänkt träna och framför allt sova ut, men vaknade abrupt av att det strålade av smärta från nacken. Jag har fått en rejäl nackspärr som går ända ut till skulderbladet. Sist jag hade nackspärr var jag åtta år. Men jag borde ha förstått att det var på gång då jag redan i torsdags kväll fick känningar i nacken. Jag kan inte vrida huvudet åt vänster och kan knappt lyfta armen. Alla har gått till jobbet/skolan och jag har letat som en galning efter något smärtstillande men det ekar tomt i lådorna då mamma är anti allt som har med tabletter att göra. Hade hon varit här nu hade hon säkert tvingat på mig vetekudden eller något. Och jag som akut behöver tvätta håret. Det är så skitigt att det står upp av sig självt. Jag som ville träna idag också! Nej så här kan jag inte ha det. Jag struntar i om det tar mig två timmar, jag SKA tvätta håret, sen ska jag bege mig till Apoteket och köpa det starkaste dom har, sen ev träna. Vill inte att nackspärren ska sabba min lediga dag. Så om ni ursäktar så måste jag leta efter den där vetekudden...

1 kommentar:

  1. aj aj aj! Hoppas det hjälper med vetekudde och smärtstillande. Och att du kanske kan träna ändå! Bra tankesätt att säga att inget ska få förstöra din lediga dag! You own it, no one else! Puss

    SvaraRadera