måndag 9 april 2012

And I was like baby, baby, baby, oooh

Kom nyss hem efter att ha spenderat hela dagen idag hos moster tillsammans med mina kusiner och med Jesses lilla Zacke-baby, då hon kom upp med honom över påsken. Alltså, ni förstår inte vilken separationsångest jag har just nu. Att pussa hejdå på det ljuvliga lilla knytets kinder var bland det jobbigaste jag gjort på länge. Det värker redan i mig av saknad efter den lilla pojken som log i min famn. Planen är fortfarande att jag ska hälsa på den lilla familjen i slutet av april i Växjö men allt beror på hur mycket jag tar ut i lön den här månaden. Jag var ju sjukskriven i vad som kändes som halva mars. Inte mycket flos att hämta ut då liksom. Men det är inte bara en saknad efter Zacke och Jesse som jag känner. Jag längtar efter en egen knodd! Jag vill också träffa någon snart (typ igår) och bilda en egen familj. Få någon annan att lägga all min fokus och kärlek på. Att sluta vara så ego. Jag är så less det och det ger mig ändå ingenting. Men aja, allt har väl ett syfte, tålamod är en dygd, yada yada.
Trött Zackarias.
Min påsk har i princip bestått av att jag bara har chillat, svullat och varit så omgiven av kärlek. Jag har pussat på den underbaraste lilla babyn och verkligen fått kvalitetstid med min familj. Det var precis vad min sorgsna, vilsna själ behövde. Och jo, jag körde bil för första gången på typ en månad! Jag körde min mamma, hennes man och min lillasyster hela vägen hem till moster i en automatbil för första gången. Även om det var kul att köra automat ("som att köra en golfbil!" som syrran uttryckte det) så var jag jävla skakis efteråt men samtidigt stolt som en tupp. Jag får ge det ett par gånger till innan jag vågar mig på att åka till Stockholm helt själv dock.


I morgon börjar en ny arbetsvecka och förhoppningsvis även en nytänd lust till att träna. Har inte tränat ordentligt på snart tre veckor. En gång förrförra veckan räknas inte. Det är riktigt illa, speciellt efter den här helgen. Jag behöver verkligen hitta peppen igen.



Nu ska jag lägga mig med den här boken som jag har fått låna. Äntligen ska jag få läsa historien om Patti och Robert Mapplethorpe.
Godnatt y'all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar