måndag 23 april 2012

Don't belive the hype

Ibland straffar det sig att vara så självgod. Jag blir iaf alltid det så fort jag tenderar att bli det minsta kaxig, inbillar jag mig. (Paranoid much?) Nedan ser ni bilden jag la upp på Instagram imorse då jag ville skryta lite med mitt nya försök att vara hälsosam. Jag brukar normalt nästan alltid äta fibergröt på morgnarna eftersom det faktiskt är gott på riktigt (jo faktiskt!) plus att jag håller mig hyfsat mätt på det. Men idag tänkte jag toppa till den lite med färska hallon som jag köpte för bra pris på Konsum. Ni har alla sett bilderna som florerar på nätet på folks bäriga och nyttiga frukostar. Det ser ju så sjukt gott ut. Klart man inte vill vara sämre då. Jag förevigade frukosten, log nöjt för mig själv och tog en stor sked gröt med hallon. Och gjorde sedan dom fulaste grimaserna ever och lät som en katt som spyr upp en hårboll. I mitt fall var det ett hallon. Fy fan vad sur den var!!

Nej, till nästa gång håller jag mig till att blanda frusna blåbär i gröten. Rätt bra det med faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar